Şemsi Altaş
Şemsi Altaş
Hakkında:
1989 yılında Mersin’ de doğdu.
2011 yılında Anadolu Üniversitesi Resim İş Öğretmenliği Bölümü’nden dereceyle mezun oldu.
2012 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim İş Öğretmenliği Bölümü'nde yüksek lisansa başladı ve 2014 yılında bitirdi.
Aynı yıl Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde Sanatta Yeterlilik programında öğrenim görmeye başladı ve 2018 yılında bitirdi.
Altaş, kişisel sergilerin yanı sıra ulusal uluslararası birçok sergide yer almıştır.
Ödüller:
Ulusal Kişisel Sergiler:
2021- Detay Sanat Galerisi / Objet Petit a – Büyük Arzu Nesnesi / Ankara
2021- İçel Sanat Kulubü / Objet Petit a – Küçük Arzu Nesnesi / Mersin
2020- Artsonline Gallery / Öteki Ben / Online Sergi / İzmir
2013- Art Suites Gallery / O An ! / İstanbul- Beyoğlu
2011- Eskişehir Devlet Güzel Sanatlar Galerisi / Karmaşa / Eskişehir
2011- Anadolu Üniversitesi Resim İş Öğretmenliği Sergi Salonu / Karmaşa / Eskişehir
Ulusal Karma Sergiler / Çalıştay:
Uluslararası Karma Sergiler / Çalıştay:
2023- Fransa Anaphylaxis Sergisi / Julio Artist Art Space / Paris - Fransa
2020- Uluslararası Sille Posta Sanatı Sergisi / Online
2020- Uluslararası Minyatür Sanatı Bianeli / BİAMT / Online / Timişoara / Romanya
2020- Uluslararası Sanat ve Terapi Sergisi / Online
2020- Uluslararası Multidisipliner Online Sanat Sergisi / Online
2020- PO-MO-2 Uluslararası Online Posta Sanatı Sergisi / Selçuk Üniversitesi /Konya
2020- Uluslararası Resimli Mektup Sanatı Sergisi / Gaziantep Üniversitesi / Gaziantep
2019- PO-MO-1 Uluslararası Posta Sanatı Sergisi / Selçuk Üniversitesi /Konya
2019- Dystopıa Mail Art Project Sergisi / Kafkas Üniversitesi / Kars
2019- Mail Art Biennial / Namık Kemal Üniversitesi / Tekirdağ
2017- d. fleiss and east west artists Symposia of Contemporary Art / Judetean Satu Mare Museum / Satu Mare / Romania
2017- DFEWA Residency / Ardud – Transilvania / Romania
2016- Uluslararası Kuşadası Sanat Çalıştayı Sergisi / İbramaki Sanat Galerisi / Kuşadası
2016- 8. Uluslararası Kervansaray Buluşması / Battalgazi – Malatya
2014- Artist Tüyap Fuarı / Beylikdüzü / İstanbul
2014- Uluslararası Art Suites Gallery Bodrum-Yalıkavak Çalıştayı Sergisi -11 / Bodrum-Yalıkavak / Muğla
2013- Uluslararası Art Suites Gallery Bodrum-Yalıkavak Çalıştayı Sergisi -5 / Bodrum-Yalıkavak / Muğla
Sanatçı eserleri için;
“İlk önce bakarım, sonra gözlerim kapalıyken bir imge sonrası berraklığıyla görmeye başlarım. İlk önce kendimi imgeye sunar, sonra da kendimi ona iyice yakınlaşmış, neredeyse onun bedeninden nefes alıyormuş gibi hissederim. Burası ile orası arasındaki salınımda, gözlerim gittikçe daha da açılır, daha iyi görmeye başlarım Yeniden şu soruyu sormaya yöneltirim: Bu sanat yapıtı ne biliyor?” (Bolla, 2012, s. 56). Hatta bu bağlamda şu soruyu da sormak mümkündür; bakışların ardında bize dair gizlenmiş olan şey nedir? Belki de bu soruların cevabı bizim imgeyi gördüğümüz kadar onun da bizi gördüğü gerçeğidir. Biz nasıl imgeyi tüm açıklığı ile karşımızda görüyorsak imgede bakışları ile bizi takip etmektedir. Üstelik sorguya çeken biz değil onlardır. Hatta kimi zaman suçlayan kimi zaman ise kızan bir tavırla. İmge bizim orada olduğumuzu bilmektedir. Bu durum belli bir zaman sonra bizi rahatsız etmeye başlar. Çünkü varlığımız başka bir varlık tarafından fark edilmiş ve izlenmeye başlanmıştır. Bu esnada Bolla’nın bahsettiği gibi; resim, mekânına sahip çıkmaktadır ve mevcudiyetini kesin bir dille belli etmektedir. Israrcı ve kesin bir biçimde ben buradayım diye haykırmaktadır. İmge böyle yaparken de izleyiciden, oradaki sunuma konsantre olmasını ve onunla ilişkiye girmesini talep etmektedir (2012, s. 34). Aslında tıpkı çalışmalarımdaki imgelerin bize talep ettiği gibi. Resimlerimdeki imgeler kendi yaşam simbiyozunu kendi monokrom dünyası içerisinde yaratmışlardır. Bu sebepten olsa gerek imgelerin yaşam döngüsü birbirlerinin varlığına bağlıdır adeta. İmgeler bakışlarındaki gücü ötekinin varlığından alır. Birbirinden farklı imgeler etrafa yayılmış olsa da her imgenin bakışı bir diğerinin devamıdır. Tek bir beden tüm alana hâkimiyet kurmuştur. İmgelerin bu üstünlüğü bizim yaşam alanımıza taşmış ve egemenliğini dışarı doğru genişletmiştir.